onsdag 1 maj 2013

MAJ!

Min älsklings månad är här! Sista skolmånaden. En massa roliga lediga dagar. Sommaren är snart här. Jag har födelsedag. SOLEN SKINER OCH ALLT ÄR BRA, MUMINDALEN ÄR VACKER IDAG!!! Denna månad en Lärkan hunk med studentmössa.

//Lempikuukausini on täällä! Viimeinen koulukuukausi. Paljon kivoja vapaapäiviä. Kesä on kohta täällä. Minulla on syntymäpäivä. aurinko paistaa ja kaikki on hyvin!!! Tässä kuussa Länrkan abi ylioppilaslakissa.//


Idag är en dag då jag verkligen inte förstår mig på lärare. Finska prov imorgon... Glöm alla högstadieregler med att få materialet en vecka före, vi får det två dagar före. Och dagen emellan är VALBORGMÄSSOAFTON! Nu är det konstigt att de kan tänka så, vem har läst ordentligt?

//Tänään on päivä jona en ymmärrä opettajia ollenkaan. Suomen koe huomenna... Unohtakaa kaikki yläasteen säännöt että saadaan materiaali viikkoa ennen, saadaan se kaksi päivää ennen. Ja päivä siinä välissä on VAPPU! Kyllä on vähän outoa että ne voivat ajatella niin, kuka on lukenut kunnolla?//

 Vill ni ha video på när jag och några andra dansar bikinidans på förläggning?
//Haluatteko videon siitä kun minä ja muutama muu tanssivat bikinitanssia leirillä?//

<3 : Madde

1 kommentar: