söndag 19 maj 2013

ÅsÅm Födelsedag

Så igår firades alltså Kumppis och min födelsedag samtidigt som det var Eurovision Night. Så när Vive och Daniela kom så drog jag med mig Vive till Junttis rum för att förbereda, hon hade med Kumppis present men jag hade paketpåsen. Så när vi kom ut därifrån stor Kyllis och Rasse där och gav mig en pink blomma, så sött, tyvärr blev den i Porkala, skulle ha blivit svårt att transportera men jag hoppas den lever nästa gång jag kommer dit. Så vi gav vår present till Kumppis då också.

//Eli eilen viettettiin Kumppiksen ja minun syntymäpäiviä samalla kun oli Eurovisin Night. Kun Vive ja Daniela tuli vedin Viven Juntin huoneeseen valmistautumaan, hänellä oli meidä lahja Kumppikselle mutta minulla oli lahjapussi. Kun tultiin ulos sieltä Rasse ja Kyllis seisoi siina ja antoi minulla pinkin kukan, ihana, se jäi valitettavasti Porkkalaan, en olisi voinut ottaa sitä junalla mutta toivottavasti se elää seuraavana kerralla kun tulen sinne. Sitten annettiin Kumppiksen lahja kanssa.//

Sen sprang Vive iväg och hämtade min present.
//Sitten Vive juoksi hakemaan minun lahjani.//
Först ett härligt collage på mig
//Ensin ihana kollaasi minusta//





Så en hel rad olika örhängen, alla är snygga men mest gillar jag nog hästarna som fortsätter bakom örat
//Sitten monta korvakorua, kaikki ovat hienoja mutta eniten pidän hevosista jotka jatkuu korvan takana//

Så efter att jag kollar på min present från Vive, som dessutom innehöll en burk Nutella, sade Juntti till mig att jag skulle komma dit. Så sade han vänta här utanför hans rum med ryggen mot rummet. Själv gick han in i rummet och kom tillbaka och lade ett halsband runt halsen på mig, kramade mig bakifrån och sade grattis gulle.

//Sen jälkeen kun olin hetken katsonut lahjaani Viveltä, jossa sitäpaisti kanssa oli purkki Nutella, Juntti sanoi että tule tänne. Sitten hän sanoi minulle että odota täällä hänen huneensa ulkopuolella selkä huonetta vasten. Itse hän meni huoneeseensa ja tuli takaisin ja laitton kaulakorun minun päälleni, halasi minut takaata ja sanoi onnea kulta.//

Det är så fint! Jag har världens bästa pojkvän <3
//Se on niin hieno! Minulla on maailman paras poikaystävä <3 //

 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar