måndag 20 maj 2013

Nu är det officiellt!

När jag gick ner för att äta hittade jag ett kuvert på min plats vid bordet...
//Kun menin alas syömään löysin kirjekuoren paikaltani...//
Jag fick det äntligen i min hand.
//Sain vihdoinkin pitää sen kädessäni.//

Jag är godkänd från skärgårdsskepparkursen, och nu står det svart på vitt.
//Olen hyväksytty saaristokipparikurssilta, ja nyt se lukee mustana valkoisella.//
 Och inte alls med dåliga resultat! 59,5/76 poäng, det kan jag säga att är ganska så bra.
//Ja ei millään huonolla tuloksella! 59,5/76 pisteestä, voin sanoa että se on aika hyvä.//

 Och så intyget såklart, nu kan ingen mera ta det ifrån mig!
//Ja sitten todistus tietenkin, nyt kukaan ei voi enää ottaa tämän pois minulta!//

Det är en lycklig tjej som skriver här, och jag tror att fysikprovet även kommer att gå bra!
//Täällä kirjoittaa iloinen tyttö, ja tuntuu siltä kuin fysiikankoekin menisi hyvin!//

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar