måndag 23 april 2018

Stressperiod

Hej på er. Jag är sjukt stressad, det är faktiskt länge sedan jag har varit så här stressad. Antagligen var det under sista året på gymnasiet, och nu är jag ju i princip i slutet på mina studier (plus ett år utbyte då) så det är väl normalt eller. Nej, men kandidatavhandligen stressar mig, att jag ska göra tillräckligt rätt och få den klar (ska skriva ett skilt inlägg om den senare kanske). Dessutom har jag en kurs kvar att avlägga över nätet, men där är det också lite otydligt om det verkligen bara är den kursen eller hur det fungerar. Och så har jag en sista tent i maj ännu. Plus att utbytet stressar mig otroligt, har inte vågat säga någonting riktigt, men diskuterar för tillfället via mejl med en person från SLU för att fixa allting. I början på juni ska resultatet komma, och jag är alltså livrädd att det inte kommer att lyckas i år heller.

Den här veckan layoutar jag dessutom SMOCKA och det kommer ju att ta upp mycket tid och desutom är jag orolig att jag kanske inte har lärt mig tillräckligt under layoutkursen. Som tur är vi flera som hjälps åt och jag tror bra om vårt layoutgäng. Min vecka kommer i stort sett bestå av layoutandet på kvällarna och eftermiddagarna och sedan jobba med det andra skolarbetet på förmiddagen.  Två gånger ska jag normalt hinna rida, bland annat lektion på lördagen. Så jäkla skönt att det känns bra och roligt att åka till stallet igen efter två lyckade veckor med tösen. På torsdag ska jag göra den sista intervjun till Tassuvahtis blogg för den här gången. Denna gång blir det ett äldre par med en westie som jag ska intervjua, och sedan skriva ihop texten. På fredagen är det äntligen sitsdags igen och det är dags för gamylsits. Sjukt att jag räknas som gamyl och kommer att sitsa med de andra som studerar tredje året och uppåt. Och andra planer har jag faktiskt inte eftersom det från och med nu två veckor framåt handlar om skolan.


<3 : Madde

1 kommentar:

  1. Jag hade precis samma känsla då jag sku börja laya förra veckan men konstigt mycket kom man ändå ihåg å förvånansvärt bra gick det. Du kommer fixa det galant :)
    Å vad kul att du också är påväg och sitsa i fredag!

    SvaraRadera