söndag 22 april 2018

En riktigt bra lördag

Jag började gårdagen tidigt, hade sovit hos Ana och Pete för att hålla Vili sällskap på fredagskvällen. Jag vaknade, gick ut med Vili och åkte iväg före någon annan hade vaknat och var på stallet redan vid klockan 9. Red ett riktigt bra pass i manegen. Just nu känns det som att vårt problem med galoppen börjar fixa sig ganska bra. Efter att torsdagens lektion gått så bra hade jag bestämt mig för att jobba med galoppen på egen hand, och det slutade med att jag galopperade mycket, ordentligt och bra. Och utan en enda bockning! Nu känns det som att jag kanske fattar lite mera hur jag ska rida henne. Som jag trodde i början verkar jag nog lära mig en hel del av att rida Baba trots allt, här emellan har jag faktiskt gått och trott att hon är för svår, men så känner jag inte längre.


Alla bilderna är från omklädningsrummet precis innan föreställningen, och bilderna på mig är tagna av Nicke på denna bild

En snabb sväng via Helsingfors där jag skötte ett hembesök, åt lunch, packade och sminkade mig klar för kvällens föreställning. Så körde jag hem till Rasse, dumpade en del saker där och så begav vi oss ett gäng ner till föreningslokalen för att spela en sista föreställning. Föreställningen gick bra och vi hade roligt på scenen och spexade till det lite som sig bör på sista föreställningen. Efteråt fixade vi till oss och åt en god pizzamiddag tillsammans. Vi fick alla en present och några ord sagda om oss själva, en mysig middag med alla, före en del började styra mot Helsingfors.

En sista gång klädde jag ut mig till en chauvinistisk och sur tant från 1930-talet och gjorde en bra föreställning

Vi hade en skojig bilresa in till centrum och tog oss sedan till en nyöppnad bar för att dricka lite drinkar. kvällen fortsatte med flera drinkar och dans på ett annat ställe. Lite nattmat och taxi hem till Rasse där vi somnade nöjda efter en lyckad kväll. Vi kunde inte annat än att konstatera att det är ganska roligt att vara ute med någon som jobbar i bar. Vi kom in gratis och fick allting väldigt billigt. Söndagen innebar en riktigt lång brunch och mycket snack med gänget hemma hos Rasse. Teatergänget är nog så fint och vi har så roligt. Nu är säsongen över, men trots att vi kanske inte på en stund spelar teater tillsammans kommer vi nog att ses och ha kontakt. För det är ju så mycket mer än att spela teater det här!


Maj-Britt over and out!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar