tisdag 17 april 2018

Det var visst ett bra veckoslut

Jag hade faktiskt inte så höga förväntningar inför veckoslutet, inte just någonting planerat och tänkte väl mest göra skolarbeten och ta det lugnt. Men nu då jag tänkte tillbaka på veckoslutet hände det så mycket bra. Det började på fredagen med en teaterföreställning. Den tredje av fem. En föreställning som gick riktigt riktigt bra, och så var det roligt med bland annat Ana och Pete i publiken på första raden som skrattade så att det hördes i hela salen och bakom kulisserna flera gånger. Efter föreställningen åkte jag hem till dem och åt tacomiddag och drack skumppa.

Var dessutom innan föreställningen och rida och då jag kom till stallet möttes jag av en Baba som låg ute och njöt i solen. Sötis!

På lördag morgon hade jag väckning, gjorde mig klar och körde ner till en riktigt solig Porkala Marin. Vi hade båttalko i det finaste vädret, hoppades på att jag skulle få lite färg i ansiktet till och med. Men som Caroline sade så var det nog tyvärr bara målfärg den här gången, än fastnade inte solstrålarna där. Jag åkte sedan hem via min stamkundskatter och tog det ganska lugnt hemma. Till jag ca femtiden sminkade mig snabbt och bytte kläder för att vandra iväg till Kronohagen. Det kändes så absurt att i det fina vädret då solen sken och det var galet varmt gå till en bar. Jag mötte upp Ville där och vi samlades ett litet gäng för att delta i pubtävlingen "Baaripähkinä" en frågesport som ordnas överallt i landet på olika ställen varje dag. Till en början gick det riktigt bra för oss men till slut hade vinnaren nästan dubbelt mer poäng än vi. En riktigt rolig grej i alla fall, trots att jag inte kunde något av svaren. Och så måste jag nog säga att jag förstår varför olika ålders människor går på olika barer. Det är ju inte så trevligt att bli stirrad på som att du stod där naken då du ska beställa en lonkero i baren. Drog mig sedan lite närmare killarna i vårt gäng då jag inte alls kände mig bekväm. Annars en lyckad kväll som slutade tidigt efter frågesporten. Var hemma redan vid 22.


På söndagen skulle jag jobba med kandidatavhandligen efter att jag på förmiddagen skötte en snabb fotografering. Vid mitt på dagen skickade Kyllis meddelande att han var på väg till stan om jag ville ses. Så lämnade jag skrivarbetet och gick ut och lunchade med honom på FAFA´s. Det är helt otroligt hur den människan alltid kan få mig på gott humör och alltid ger mig då mycket energi. Vi umgicks bara någon timme men det var underbart att krama om honom. Och tydligen gav han mig krafter på riktigt eftersom jag då jag kom hem satte mig och skrev allt jag planerat att skriva under två dagar på ungefär en timme. Så nu har jag skickat in det jag har för att tala med min handledare på fredagen, än är det jobb kvar men på fredagen skulle jag vilja få konkretiserat vad jag ännu ska göra för att den ska bli klar. Nu känns det verkligen som att det kan bli till någonting med den där avhandlingen.

Och hunden Tira var med på talko, det blir alltid bra med hundar!

Så ja, det blev ju ett riktigt bra veckoslut!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar