onsdag 22 november 2017

Ny häst och tidig julmat

Både måndag och tisdag har haft med sig riktigt bra händelser den här veckan. Och det känns som att jag hunnit med mycket fastän det bara är onsdag. På måndag efter jobbet åkte jag till Kyrkslätt för att provrida en eventuell hyreshäst. Ett 15-årigt halvblodssto och jag tyckte att hon var riktigt rolig att rida. Har ju haft ett halvt års paus och kände mig nog lite rostig, men alltid är det underbart att sitta på hästryggen. Ägaren verkade också riktigt schysst och dealen verkar bra, billigt pris och jag får rida några gånger i veckan, de dagar jag själv känner för. Så vi bestämde att jag kommer och provar den en gång till och sedan ser vi hur vi gör, men i alla fall nu är jag ganska tänd på den. Och även om många hade varnat för lång väg till stallet tyckte jag inte alls att det var speciellt farligt. Men nu är jag på antibiotikakur på grund av influensan så jag måste i alla fall vänta ut den innan jag kan åka dit på nytt. Speciellt nästa morgon märktes det att jag inte ridit på tt halvt år och dessutom inte kunnat träna på en månad, efter en halv timmes ridning kändes det både här och där av träningsvärk i kroppen.

Så igår bjöd mamma mig och systrarna på blinier och rom eftersom hon och Igo åker på en lång resa i morgon och Natten sedan åker bort över julen, så de hinner inte se varandra mera innan jul. Så vi åt det godaste från julbordet och satt och talade hela kvällen. En riktigt lyckad kväll det också även om det kanske kändes som att jag fick lite för lite sömn då väckarklockan ringde i dag.


Bilden från Horse Show i år.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar