lördag 4 november 2017

November

Oj vad jag tycker att det var nyligen jag skrev om mina planer i oktober, och nu är det redan nästa månad. I dag har jag verkligen suttit och jobbat med skolarbete och liknande hela dagen. Och nu känns det verkligen som att jag börjar ha koll på mitt liv igen, så skönt. Men nu till inlägget, jag tänkte helt enkelt skriva lite om planerna för den här månaden, vad jag ser fram emot och så vidare.

Jag började ju månaden med att vara sjuk och nu har jag sedan torsdagen bott hos en kund, taxarna Aatu och Ludde som jag har skött tidigare. Och redan i morgon är det dags för andra föreställningen av spexet. Ganska nervöst då föreställningen är slutsåld och jag vet att väldigt många som jag känner kommer att sitta i publiken. Men samtidigt är det ju jätteroligt.


Onsdagen efter har vi sedan den sista föreställningen vilket sedan innebär middag och efterfest med spexgänget från i år och i fjol. Dessutom börjar jag en ny kurs i skolan (missade första gången på grund av att jag var sjuk. Men den här perioden kommer jag läsa en grundkurs i socialpsykologi. Kan vara helt intressant och jag behöver ju studiepoäng. Så börjar också skötseln av en borderterrier som heter Nemo. Honom ska jag sedan sköta en gång i veckan. Har träffat honom två gången och han verkar vara en rolig typ.

Nästa veckoslut blir det J-komms årsfest på fredagen, sedan födelsedagsfirande av flera stycken i Jonathans släkt och på söndagen tillbringar jag dagen i mässcentret på husdjursmässa. Delvis jobbrelaterat men mest för att gå omkring och kolla på djur.

Sedan ser det ut att bli en del Tassuvahtijobb till och det sista veckoslutet i månaden ska jag tillbringa i föreningshuset på scoutförläggning. Skojigt. Och månaden avslutas på ett fantastiskt sätt med den traditionella Glöggrundan i Åbo. Barrundeevenemanget för studerande, mitt andra år där och förra året var så lyckat att jag inte kan missa i år.


Och självklart blir det även teaterövningar, jobb på Gainer och skola. Nu är det nämligen dags att börja skriva kandidatavhandling på allvar.

 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar