fredag 6 juni 2014

När jag åker på läger tar jag med mig...

SÅ här ser min packning ut till VU-lägret

Stövlar, så klart

Ett par mjukisbyxor och ett par jeans, jeansen ska jag ha imorgon då jag ska filmas in

Två par shorts, bytte sedan ut de svarta mot ett par jeansshorts som inte är lika tighta

Ylletröja, kårtröja och munkjacka

Handduk, bikini och ett löst klädesplagg att ha på sig då man går dit man ska och simma och tvätta sig (om det är lång väg och om jag ska stå och vakta vargungarna då de simmar och så vidare)

En top och en t-skjorta

Underkläder, strumpor och yllesockor (javisst behövs de på sommaren också)

Världens snyggaste keps!

Underställsbyxor, en liten ficklampa och kylgel

Scouthalsduken, kanske jag klarar av att bära den hela veckoslutet

Mina fina matkärl i min fina egentryckta matpåse

Sovsäck och liggunderlag

Necessär med tandborste, tandkräm hårborste antihistamin, magnesium och så vidare

Dyna, ja jag har alltid med dyna, varför sova obekvämt då man kan sova bekvämt

Spegel, det här är min utfärdsspegel och även om det inte har någon skillnad hur man ser ut är det ändå kul att veta att man inte går omkring med typ halva håret fast och andra öppet eller något liknande som lätt händer om jag sätter upp håret utan spegel

Mössan. Lösningen för allt. Har du kallt eller bad hairday är det här alltid lösningen. Och båda dessa fenomen är vanliga på läger. De här tre sista sakerna var de tre sakerna jag inte åker på scoutläger utan, mina must have saker

Och nu är allt nerpackat i min röda Helly Hansen 90L Duffel Bag

Ha ett fint veckoslut!
<3 : Madde

1 kommentar: