tisdag 3 juni 2014

Idag regnar det i solstaden

Skolan idag gick lite lättare än igår. Så fanns det planer på att fara och rida men sedan kom regnet. Nu fnyser ni så klart och säger vad är du för scout som är rädd för regn. Svaret är enkelt, trots att jag är scout och har bra kläder och klarar mig i regn njuter jag ju inte av det. Det finns sådana som gör det, min pojkvän är ett utmärkt exempel på en typ som gillar regn bara han har torra kläder. Det gör inte jag. Trots att jag har torra kläderna känns det ju ändå blött, överallt där man rör är det ju blött och det är bara jobbigt att röra sig och så vidare. Och så för jag alltid en känsla av att det är kallt, bara för att min kropp tror att den är blöt och då tror den att det är kallt typ. Ja och hästarna hade redan ridits en gång idag så vi bestämde att de får vara, de har redan fått motion och så slipper vi bli blöta och kalla.


Så vad har jag gjort? Inte så mycket, läst ut min bok (tredje boken i min modersmål läskurs, det betyder också att nu börjar jag läsa på engelska fram till hösten), kollat på Lärjungen med mamma som inte sett den tidigare och ja, det var typ det. Är sjukt trött, sena kväller och tidiga morgnar börjar villa ta igen sig. Nu ska det få det, har inget i kväll och är ju här och skolan börjar 9 så jag får ju sova ut. Och vila ut det behöver jag för på veckoslutet blir det äntligen scouting igen. Det är läger för vargungarna som gäller och ja, som ledare och ansvar för att helt programpass med min trogna par Lillen är jag ju så klart på väg. Är sjukt taggad, för det är ju egentligen det första riktigt ordentliga jag gör som ledare. Men det tar vi då.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar