fredag 9 maj 2014

Vad är klockan?

Vet ni jag börjar bli väldigt trött på en sak. Det är helt mitt eget fel men ändå, det är störande och gör så att jag inte kan njuta så mycket som jag skulle vilja av alla härliga stunder i mitt liv. Hela tiden då jag är någonstans, gör något roligt med vännerna, är på ett sportevenemang eller något annat. Var som helst ligger tanken om vad klockan är hela tiden i mitt bakhuvud. Det är inte sunt mera, jag kollar på klockan för mycket och stressar för mycket över min tidtabell. Har ni råd på hur jag ska sluta med det så säg till.


Det är nämligen så att jag funderar mycket på hur länge kan jag vara kvar här, får jag bortom och borde jag egentligen fara tidigare. I stället för att bara slappna och och tänka, det tar så länge som det tar och sedan ser jag hur mycket tid jag har kvar. Eller bara, skit i tiden jag har det väldigt roligt nu. Det är väldigt svårt. Jag planerar ofta min tid. Väldigt noggrant. I ett schema som oftast (läs alltid) är för tajt och ändå aldrig håller. Jag vet inte varför jag gör det här men tyvärr gör jag det.


Vad tycker ni? Tävlar ni mot klockan? Är tiden er fiende? Det här låter väldigt dramatiskt men på ett sätt är det just det jag gör precis hela tiden. Och har ni tips på hur man ska bli av med det här beteendet? Lämna en kommentar vet jag!


<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Jessica Öster9 maj 2014 kl. 22:07

    Prioritera. Välj dina fritidsaktiviteter så att det inte blir för mycket till samma dag. Om du t.ex vet att du har mycket i skolan en dag, välj bort lite överflödiga fritidsaktiviteter den dagen så du får tid för rekreation och vila. Försök att leva i nuet så gott det går, gör t.ex avslappningsövningar (mindfulness) och kom ihåg att du inte behöver hinna med allt på en och samma gång. Om du känner att det blir ett problem för dig, att du mår dåligt och inte får någon ro ; sömnproblem eller dålig aptit, skulle jag råda dig att kontakta någon professionell, t.ex skolkuratorn, som säkert hjälper dig. Hoppas allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  2. lämna klockan hemma nångång o kör din dag/vecka på vana o inte på klockan?

    SvaraRadera