söndag 25 maj 2014

Jag har röstat!

Idag var ju valdagen inför EU-parlametsvalet och det var ju rätt coolt. Eller att det var valt kanske inte var så himla coolt men det som var coolt var att jag fick rösta! Jag menar, jag fyllde ju 18 för två veckor sedan och det betyder ju alltså att jag får rösta. Så vi vandrade iväg mot vallokalen och gick in. Och shit varken jag eller Millis fattade ju inget, första gången för henne också. Vi skulle hitta rätt rum och sedan veta till vem man visar passet och så vidare. Deras kommentar till mig var "Ja du har just hunnit fylla, men här är din valsedel i alla fall". Det var tufft att gå till båset, skriva numren, få sedeln stämplad och få lägga den i lådan. Löjligt säger ni, men allt är väl spännande första gången eller?

Bilden förmedlar sommar för mig, eftersom de gula färjorna förmedlar vägen till Sottunga och Sottunga är sommar för mig.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar