lördag 3 maj 2014

"Ibland förstår jag mig inte på dig"

Jag bara måste citera min underbara pojkvän (som jag just nu saknar, det blir lätt då efter att ha umgåtts fyra dagar i streck...) lite. Det var så här, när han skulle skjutsa hem mig idag åkte vi till sello för han skulle till Clas Ohlson och byta en grej och samtidigt även köpa sladdar och stuff. Och så gick vi in i Sello, först var jag lite generad över att jag gick mitt där i mina lands kläder men sedan släppte det. Jag kom in  i Clas Ohlson och bara gick runt och petade på allt möjligt och undersökte och hittade typ 92577 saker jag skulle ha kunnat ha nytta av.


I bilen på väg hem sade han sedan detta: "Ibland förstår jag mig inte alls på dig. Du är en brud, du gillar att gå i Clas Ohlson och dessutom kollar du på de fjantigaste sakerna där. Du hittar något puts för TV-skärmar och blir alldeles ivrig och vill att jag ska kolla på det." Jag brast så klart ut i skratt, för precis så är det ju... Det där skärmputset var alltså ett set för att putsa dator och TV och sådant och jag kom på att mi dator kanske borde bli lite ompysslad. Jag måste ju sedan hålla med honom men påpekade att tyvärr kollar jag ju inte på samma saker som han där. Han sade att det inte gör något, vi kan ju gå där tillsammans men vara typ en hylla från varandra. Och det är ju sant, jag tappade bort honom i ett skede då jag hittade iPhone hyllan (där det förresten fanns en pink laddarsladd! TUFFT!). 

Något fick jag ändå med mig hem, men det var bra! 12 sådana här engångs rakhyvlar för bara 5,25€, bra deal tycker jag.

Nej men jag gillar det, jag är inte så ivrig på att shoppa kläder och så (javisst jag ska söka upp läkare kära du som jag inte kommer ihåg namnet på från Finlands next topmodel för många år sedan) men just sådana där prylbutiker är typ himlen för mig. Utom att det finns så mycket jag vill ha men sedan tänker jag att nej, jag ska spara och det är ju egentligen bara för att det är coolt jag vill ha det och inte för att jag behöver. Javisst kan man väl vara prylbög som tjej också?

P:S. Har blogger läst mitt förra inlägg eller vad då? Nu finns i alla fall skrivknappen tillbaka där den fanns förr. Tack!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar