onsdag 28 maj 2014

Trots vädret blir det sommaraktiviteter

Ja, så klart skulle det bli mulet, kallt och regna när man inte längre behöver vara i skolan. Men idag tänker jag strunta i det, det är vindstopper, regnbyxor och rock och mössa som gäller för nu bär det ut på havet. Första seglatsen för min del i år, men redan imorgon blir redan den andra.


Alla prov har vi fått tillbaka, kan bara säga att det inte var min bästa provvecka och att jag inte är speciellt nöjd. Men inte så ledsen heller med tanke på hur tufft det har varit. Och modersmålet. Äntligen! Äntligen fick jag den där 5-poängaren i textkompetensprovet! Som jag har längtat. I den första jag någonsin skrev fick jag också  5, men sedan dess har resultaten endast bestått av fyror (6 poäng är alltså max för er som inte vet och 5 poäng är i princip ett felfritt svar). Och så då jag frågade om jag hade kunnat göra något annorlunda för att få 6 poäng sade hon nej. Det var en super text och för att få 6 poäng borde jag ha kunnat relatera till några andra verk, vilket ju är typ omöjligt. Och varför jag den här gången fick 5 var eftersom jag hade med tillräckligt mycket, så i fortsättningen ska jag komma på så många saker så att jag verkligen inte kan mera. Och känslan då läraren föreslår för min vän att han ska be om att få läsa min text eftersom den var så bra och det är bra att läsa andras texter. Det värmer!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar