lördag 24 maj 2014

Kan du ge mig fler veckoslut som detta?

Idag kunde jag inte låta bli att le fånigt då jag åkte hem med tåget. Inte ens att ett par kollade surt på mig för att jag tydligen inte fick sitta i en avdelning med 6 platser eftersom de satt där och tog två platser fick mig att sluta le. Vi tar det i omvänd ordning, eller alltså idag först. Stafettkarnevalen. Nordens största skolidrottsevenemang och det skapas av finlandssvenskar! Tufft är det, bara att medge. Jag sprang gatustafetten och masstafetten. Vi blev elfte i gatun, vilket vi var nöjda över. Fjortonde förra året så tydlig förbättring. Men det var massen som fick mig att le så där löjligt. Vi tog nämligen hem en bronsmedalj!! Kan ni fatta? Nördskkolan Lärkan tog en tredje plats, Vörå och Brändö som etta och tvåa. Och de är självklara, de vinner alltid och sedan så tog vi tredje platsen. Det var skitspännande eftersom det var väldigt jämt, det tog även tid för resultaten att komma därför och vi bara stod och kollade på tavlan och det kom reklam efter reklam och till slut resultatet att vi blev tredje. Vi skrek så infernaliskt och jag var så lycklig och grät nästan. Jag är så stolt över våra tjejer!


Och gårdagen. Vad är bättre än en solig dag, piknick i bikini och pojkvännen bredvid. Det var underbart!

Sötnöt <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar