söndag 22 september 2013

Smart tjej!

Igår kväll gjorde jag något jag länge tänkt. Jag organiserade upp ett av mina klädskåp. Närmare bestämt det som har en stång och byglar med klänningar på. Och så fåtöljen jag har i mitt rum. Nu kan man sitta på den!

//Eilen illalla tein jotain jota olen miettinyt pitkään. Järjestin yksi vaatekaappeistani. Se jossa on tanko ja kannattimia jossa roikkuu mekkoja. Ja nojayuoli joka minulla on huneessani. Ny siinä voi istua!//

Fick en sådan där hänggrej med hål i av Millis, hängde den på innersidan av skåpdörren, nu för tiden hänger alla halvanvända kläder som tidigare legat i en hög i fåtöljen där.
//Sain tollaisen ripustusjutun missä on reikiä Millikseltä, nyt kaikki puoliksi käytätyt vaatteet jotka ennen olivat kasassa nojatuolissani roikuu tossa.//


Och alla väskor som tidigare legat på golvet där under stången så att klänningarna inte har kunnat hänga fritt; På nedersta hyllan de jag använder mycket och de jag använder lite på övre hyllan.
//Ja kaikki laukut jotka lojuivat lattialla tangon alla niin että mekot ei voinu roikkua vapaasti; Alimmalla hyllyllä ne jotka käytän paljon ja ne jotka en käytä niin paljon ylimmällä hyllyllä.//

Och så är det bara att stänga dörren till klädskåpet och alla halvanvända kläder ser man inte en skymt av.
//Ja sitten voi vain laittaa vaatekaappin oven kiinni ja niitä puoliksi käytettyjä vaatteita ei näy.//

Och den mysiga fåtöljen kan användas till vad den egentligen är menad för.
//Ja nojatuolin voi käyttää sen oikeaan käytökseen.//

Provade idag på att sitta i fåtöljen och använda datorn, alla de där bildserierna stämmer så. Här ser ni min bildserie hur jag började från att sitta helt normalt till...

//Kokeilin tänään istua siinä nojatuolissa käyttämässä tietokonetta, kaikki noi kuvasarjat ovan niin totta. Tässä on minun kuvasarja siitä miten aloitan istua ihan normaalisti ja sitten.../



Hur kan det vara bekvämt, är nu bara <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar