tisdag 10 september 2013

Arbetstid

Ja det där, idag börjar jag 10. Riktigt riktigt skönt! Har en filosofitimme ledigt för att göra på ett arbete, men hur många tror ni vaknar och gör det? Ingen antagligen. Inte jag heller, men jag tar ingen stress, det är bara två sidor att skriva varav bara den ena är fakta som måste sökas upp, den andra sidan är nämligen mina egna åsikter. Och mina egna åsikter är jag bra på att skriva, det går snabbt. Om det bara inte var så många andra projekt samtidigt... Men modersmålsprojektet som är det längsta har bara en sida kvar och sedan måste jag bara lite småfixa och gå igenom, vilket jag gör imorgon. I morgon blir det klart så lämnar jag in det på torsdagen och så har jag 45 minuter skola på fredagen eftersom man får timmen ledigt om man har arbetet klart. I kemin är det ett val mellan två sidor text om ett ämne eller 10 inlämningsuppgifter, att skriva en text låter lite mer lockande, tror att jag gör det men får se...

//Tota noin, aloitan tänään kymmeneltä. Ihanaa! On filosofian tunti vapaata koska pitää tehdä projektia, muta kuink moni on heränyt ja alkanut tehdä sitä? Ei varmaan kukaan. En minäkään, mutta ei stressiä, vain kaksi sivua kirjoitettavana ja vain yksi niistä on faktaa, toinen sivu on omia mielipiteitä. Ja olen hyvä kirjoittaa omia mielipiteitäni, se menee nopeasti. Jos ei vain olisi niin monta muuta projekti samalla... Mutta äidinkielenprojektissa on vain yksi sivu jäljellä ja siten vähän loppufiksausta, minkä teen huomenna. Teen sen valmiiksi huomenna ja annan sen sisään torstaina ja sitten minulla on 45 minuuttia koulua perjantaina koska ssan sen tunnin vapaata jos olen tehnyt projektin valmiiksi. Kemiassa pitää tahdä valinta jos tekee kymmenen tehtävää tai kirjoittaa kaksi sivua, luulen että ehkä kirjoitan mutta saa nähdä...//


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar