måndag 9 september 2013

1 2 3 4 GSK, Särmä!

Var nog ett bra veckoslut! Så kul, men hände så mycket att jag inte riktigt kan samla tankarna ännu. Minns bara att vi hade kul, att jag nog blev rätt mycket störd ibland, att det var mysiga nätter och framför allt att vår underbara pluton 4 vann tävlingen! Vi var så särmä som det heter på arméspråk, kanonbra alltså. Hade inte själv med kameran men här är nu lite bilder tagna med andras telefoner.

//Oli hyvä viikonloppu! Hauskaa, mutta tapahtui niin paljon että en voi oikein vielä kasata ajatukset. Muistan vaan että meillä oli hauskaa, että ärsyynnyin aika paljon välillä ja tietysti että meidän ihana plutooni 4 voitti kisan! Oltiin niin särmiä! Minulla ei ollut kamera mukana muttä tässä vähän kuvia muiden kännyköistä.//


Allas idol MACKE <3

FYRAN!



På kvällen var det ännu årets första scoutmöte och före det kick off för ledare och explon. Lite tävling så klart där också som mitt lag tyvärr förlorade. Men hade ändå vinnardag eftersom sommartävlingens vinnare presenterades och det var ju JAG! Priset var fyra biobiljetter och så får jag vara med och planera vårens ledar explo program. KUL!

//Illalla oli vielä vuoden ensimmäinin partiokokous ja ennen sitä kick off johtajille. Vähän kilpailua siellä kanssa ja joukkueeni hävisi valitettavasti. Mutta minulla oli silti voittoputki päällä koska kesäkilpailun voittaja saatiin tietää eilen ja sehän oli MINÄ! Palkinnoksi sain neljä leffalippua sekä että saan keväällä olla mukana järjestämässä johtajille ohjelmaa. HAUSKAA!//

Jag startar tävlingen med att göra knoparna, helt bra prestation nog för att den skulle ha kunnat vara bättre

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar