söndag 1 september 2013

Jag behöver dessa veckoslut!

Segling. Vänner. Skratt. Mat. Prat. Varför är det så svårt att förstå hur mycket ett veckoslut där man seglar till Tallin kan betyda så himla mycket. Fast tydligen så är det bara pensionärer och jag som använder uttrycket himla. Men det är så kul, och det är guld värt att sitta mitt i natten där på segelbåten och bara prata och äta kex. Även om diskussionerna ibland blev lite jobbiga och det slutade med att jag skrattade och grät på samma gång, inte för att jag skrattade så mycket utan för att jag var ledsen och arg samtidigt som jag tyckte att hela argumentationen bara var för löjlig. Jag har sagt det många många gånger men jag tänker säga det ingen. Jag älskar mina scoutvänner! Jag är inte mig själv så mycket någon annan stans som med dem.

//Purjehdusta. Ystäviä. Naurua. Roukaa. juttelua. Onko vaikeata ymmärtää miten paljon tällainen viikonloppu jolla purjehditaan Tallinaan taekoittaa minulle. Mutta on niin hauskaa, ja se on kullan arvoista istua keskellä yöllä purjeveneessä puhumassa ja syömässä keksejä. Vaikka jotkut kaskustelut olivat vähän turhia ja loppuivat siihen että nauroin ja itkin samaan aikaan, en siksi että nauraisin niin paljon vain siksi että olin surullinen ja vihainen samaan aikaa kuin nauroin sille että keskustelu oli niin typerä. Olen sanonut sen monta kertaa mutta aion sanoa sen taas. Rakastan partiokavereitani! En ole oma itseni niin paljon missään muualla kuin heidän kanssa.//

Kyllis alltid lika finlandssvenk och SKITSNYGG JUH!


Dessa kamrater väckte oss på lördag morgon, inte så väldigt uppskattat




Lekparken alla älskar!



Kakkis slutade aldrig trycka på fotograferingsknappen...

Matias och Rasse skulle testa gungan....

Slutade så här...

Rasse sköt med pilbåge, fick man 21 poäng så skulle man få pengarna tillbaka, men hur visste man vilken färg som var vilket poäng? Jo man räknar ihop dem var svaret...

Gör ett inlägg till med seglingsbilder, för det finns det många av. Med stooora vågor.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar