tisdag 4 juni 2013

Plask och full fart över ängen

Jag tror inte jag riktigt orkar skriva om min skola här mera, inte skriver jag ju heller om min vanliga skola hemma så. Men idag var det då alltså ridning. Så kul, fick rida hästen som hette Rocker och han var hur mysig och söt som helst. Vi red i skogen, hoppade lite över stockar och galopperade i full fast över ängarna. Så avslutade vi med att rida till stranden och ta av sadlarna och våra byxor och så red vi ut i det långgrunda vattnet och hade skoj. Min häst var lite tokig och sprättade vid ett skede vatten med båda framhovarna så att han hoppade upp på bakbenen lite och plaskade senan ner i vattnet. Blir inte riktigt lika mycket ridning som jag hade hoppats på men jag tar varje chans jag får.

//Luulen että en jaksa kerto enemmän koulustni, enhän kerro tavallisesta koulustanikaan. Mutta tänään oli ratsastusta. Niin hauskaa, sain mennä hevosellä jonka nimi on Rocker ja se oli tosi söpö. Ratsastettiin metsässä, hypättiin yli tukkejä ja laukattiin täysiä peltojen yli. Lopuksi ratsastettiin rannalle ja otettiin satulat ja ratsastushousut pois ja mentiin veteen hevosten kanssa. Hevoseni oli vähän hassu ja räiski vettä molemmilla kavioilla samaan aikaan niin että se hyppi ilmaan etujalkojen kanssa ja sitten plums alas veteen. En tule ratsastamaan ihan niin paljon kun toivoisin mutta otan joka tilaisuuten jonka saan.//

Tog tyvärr inga bilder från stallsturen men här är ett poäng till, jag har lånat en bok på biblioteket


Dessutom fick jag just ett poäng för att ha badat bastu, gissa vem som leder med 14 poäng!!!!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar