måndag 24 juni 2013

MetteMumriken i Metteskogen

Så var det visst skriban, som jag var hjälpis på. Andra året i rad. Ja och ett av konfirmandernas påhitt var att hitta på roliga smeknamn till hjälpledarna. Mitt blev MetteMumrik och tydligen fick skogen runt omkring ett nytt namn, nämligen Metteskogen. Lite som mulleskogen dit man gick i dagis. Det var min skog och jag bodde där och min pojkvän var en älg. Junttis kommentar till alt det här var att det låter som vargungarnas påhitt, och de här konfirmanderna är ju ändå typ 14.

//Sitten oli rippileiri, missä olin isonen. Toista vuotta. Yksi lasten ideoista oli antaa kaikille isosille uudet lempinimet. Sain MetteMumrik ja ilmeisesti metsä siellä ympäri sai uuden nimen, nimittäin Metteskogen (Mettemetsä) . Vähän kuin mulleskogen minne mentiin aina leikkikoulussa. Se oli minun metsä ja asuin siellä ja poikaystäväni oli hirvi. Juntin kommentti oli että se kuullostaa joltakin sudenpentujen keksinnöstä, ja nämä "lapset" oli kuitenkin jotain 14.//

BEACHEN




 SISTA KVÄLLEN/NATTEN
Oge under bordet, en ny lek som fick alla att dö av skratt, före, under och efter

Nicke, vår kära Agda

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar