söndag 9 juni 2013

Första etappen vunnen!

På fredag seglade vi alltså via tävlingen till Arvskär och vår båt vann den dagens  tävling, vi var helt bäst! Igår chillade vi mest bara och solade och deltog lite i talko på ön. Jag gick hela dagen i bikini så färg har jag också fått. Det känns så skönt att vara bland dessa typer där jag verkligen är mig själv och inte behöver bry mig om hur jag ser ut eller vad jag gör. Livet på seglatser är nog bland det bästa. 

Tyvärr fanns där som över allt annan stans en massa myggor och jag har ett väldigt otrevligt myggbett på rumpan, så går det när man går i bikini...

Tyvärr såg vattnet ut lite så här men det är nog pollen och inte alger som tur. Men om det varma vädret fortsätter så kanske det snart finns alger :( . Men det var bara på vissa ställen det ser ut så här och jag har faktiskt tappat vinterpälsen igår. Mellan 17 och 20 grader i vattnet och min första simtur var riktigt ordentligt, jag simmade och putsade bort sjögräs från bojlonan.
Idag var det segling hem och tävling på vägen hem där också, som den bästa besättningen på Tvesovla såklart vann. Vinnarteamet. Och nu är jag på väg hem till Hangö, men inte med tåg utan med skjuts av Crista. Hennes kusin som var med och segla bor i Hangö så jag fick följa med. 
Mina naglar med Mustos logo på, Juntti ville att jag skulle laga logon så varför inte till en seglats där det finns väldigt många med Musto kläder. 

<3 : Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar