torsdag 27 juni 2013

Gott samvete

Kan ni tänka er vad jag gjorde idag? Jo jag blev trött på att fjärde dagen vara hemma utan att ha någonting att göra och ingen som hinner och kan träffa mig. Försökte med det vanliga, Gosip Girl, bloggning, läsning, skrivning och det funkade ett tag. Tack vare ett chattsamtal med Kyllis, där han sade att jag måste hitta på något om jag ha tråkigt, hjälpte tror jag. Jag tänkte inte på det då men senare på kvällen fick jag en känsla att nu går jag och drar ett NTC pass. Sagt och gjort, ett 30 minuters pass för att få syrka. Jag var så död och det var så tungt. Efteråt bara låg jag på mattan i säkert 10 minuter och återhämtade mig. Men skönt var det och jag är skitnöjd, har aldrig någonsin svettats så mycket på en träning. Det seriöst bara rann. Mums jag vet, men det visar att man gör något och att NTC inte är någon barnlek, det är träning på riktigt!

//Arvatkkaa mitä tein tänään? Väsyin siihen että olen neljättä päivää vain kotona ilman tekemistä ja kukaan ei ehdi tai voi nähdä minua. Yritin tavallisella, katsoin Gossip Girliä, blogasin, luin, kirjoitin ja se toimi hetken. Chattikeskustelu Kylliksen kanssa auttoi, hän sanoi että minun pitää keksiä jotain tekemistä jos on tylsää. En silloin miettinyt sitä mutta illalla sain tunteen että nyt menen vetämään NTC passin. Sitten menin, 30 minuutin vahvistava ohjelma. Olin ihan kuollut ja oli niin raskasta. Sen jälkeen makasin varmaan 10 minuuttia matolla palauttamassa itseäni. Mutta ihanaa oli ja oli sairaan tyytyväinen, en ole koskaan ennen missään harjoituksessä hikoillut niin paljon. Oikeasti sitä vain valui. Nami tiedän, mutta se näyttää että tekee jotain ja että NTC ei ole lastenleikkiä, se on oikeasti kovaa treeniä!//

Fortfarande typ den finaste bilden jag tagit! Vad tycker ni, borde jag printa ut en stor bild av den?

 Och gissa vem som kom och hälsade på idag? Syster Natte och vovven. Saknar honom, ser honom så sällan och han är så fin. Men snart ska vi tillbringa 10 hela dagar tillsammans. Längtar efter att ha favorithunden på favoritstället.

//Ja arvatkaa kuka tuli tänään moikkaamaan? Sisko Natte ja koira. On niin ikävä häntä, näen hänet niin harvoin ja hän on niin hieno. Mutta kohta vietetään 10 päivää yhdessä. Odotan että saan olla lempikoiran kanssa lempipaikassa.//
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar