söndag 2 juni 2013

Ny flyttar jag

Imorgon bär det av till Hangö, solstaden, och så börjar finskan. Men även hästarna. Ser nog fram emot det och hoppas på mycket sol så att jag får en del färg. Men nu är det ju lite problem då jag ska ha med både ridsaker, seglingssaker, vanliga och skolsaker. Tack vare det ser min packning ut så här...

//Huomenna on lähtö Hankoon, aurinkokaupunkiin, ja sitten alkaa suomenkieli. Mutta myös hevosasiat. Odotan sitä ja toivon paljon aurinkoa niin että saisi väriä. Mutta nyt ongelma on vähän se että minun pitää ottaa mukaan ratsastuskamat, purjehduskamat, tavalliset ja koulukamat. Sen vuoksi pakkaus näyttää tältä...//



Och packningslistan såklart
<3 : Madde

8 kommentarer:

  1. Oj de låter verkligen kanon kul! Har ni en segelbåt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men jag ska på seglats med scoutbåtarna :)

      Radera
  2. Va ska du gö i hangö? :P o vaffö ska du ha me finska skolsake?? :o
    Ditt gulle Vive :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. du e no tollo <3 finska prepkurs på sommaruni :)

      Radera
  3. ska du bo ensam? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi äger en lägenhet här och min mamma bor med mig nu några dagar och sedan min syster :)

      Radera
  4. Måst/ska man gå en sån före man skriver finska??? :o o vaffö e den på sommarn??? Du skrive på våren!?!?!! :)
    Pusspuss ditt vivegulle som int fatta någo va du hålle på me! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta d ba lugnt int måst man gå allt o d e få som går men d e klart att d hjälper :)

      Radera