torsdag 27 juni 2013

Måste jag bli vuxen och åka buss ensam?

Just nu känner jag mig inte så lugn. På måndag ska jag åka till Sottung, och det är jättekul och så. Men grejen här är nu det att jag ska åka buss till färjan. Ensam. Okej jag kan klara av att hitta till Kampen, kanske till och med Kampens busstation och rätt plattform i rätt tid. Och så himla svårt är det inte att sitta i en buss. Men jag ska byta buss. I St Karins. Om det ändå vore så enkelt, men nej. Bussen jag ska stiga av och bussen jag ska byta till går inte från samma ställe. Jag måste gå från St Karins centrum (som tycks vara vid en motorväg) till St Karins "palolaitos". Och jag känner inte till St Karins. Och så har jag ca 8 minuter på mig att byta buss. Om jag inte hinner blir jag i St Karins, och vad gör jag då? Allt annat kommer jag att klara, men bytet. Och så vet jag inte om jag ska köpa min biljett nu från nätet eller någon annan stans. ETT NÖDROP PÅ HJÄLP!

Vad då jobbig resa?

Här stiger jag av första bussen

Och här ska jag stiga på den andra

<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Om du har möjlighet lönar det sig att köpa biljett i förväg på Internet, så har du det bekymret ur världen. Om du på vägen har problem att hitta, så ska du absolut fråga någon förbipasserande, som säkert kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, och så hjälper säkert busschauffören mig :)

      Radera