måndag 9 januari 2017

Scoutvåren i en ask

Igår kavlade vi upp ärmarna med scoutledargänget och funderade på vårens scoutprogram. Det gick smidigt och jag prickade in mig på en lämplig mängd program tycker jag. En stor lättnad för mig var då jag tog upp scout FM tävlingen i mars där jag är kontrollansvarig och det blev klart att vi har tillräckligt många kontrollanter. Jag har stressat flera månader då det dykt upp i hjärnan över att det inte kommer att fungera och att jag inte får ihop tillräckligt många och att jag sedan står där hjälplös över att jag tagit mig vatten över huvudet och inte kunna fixa mitt ansvar. 

Men som sagt det löste sig, och allt annat gick också bra. Det blir en bra scoutvår innan en fin scoutsommar som sedan för mig del om allt går som jag hoppas övergår i ett scoutfritt år. Inte på grund av att jag vill sluta scouta utan på grund av mitt utbyte. Det är mycket i tankarna nu och jag skickade även nyligen iväg ett mejl angående det. Nåja, i alla fall, nästa söndag kör veckomötena igång på Bergåsa.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar