fredag 13 januari 2017

Körschema, inslag och nu även manuset klart

Denna vecka har varit intensiv. Annat kan jag inte riktigt säga, på måndagen körde vi igång vår radio och tv kurs och fick genast sitta på sex timmar föreläsning om allt som ska hända och hur den här månaden. Vi blev indelade i grupper och så ska vi göra en 45 minuters livesänd radiomagasinsändning, en 25 minuters radiodokumentär (ungefär som en podcast) och så en video till det. Det är mycket att göra och det kan bli ganska tungt men shit vad roligt det är! Det här är verkligen roligaste kursen hittills i studierna känns det som, tycker jag.

Den här veckan har vi då jobbat med vår magasinsändning, jag fick vara programledare som jag ville och det mesta jobbet för min del har varit i dag. Då satt vi oss ner med Sarah som också är programledare efter att alla inslagen var klara och körschemat bestämt och så skrev vi klart våra speakar och timade och ändrade och höll på. Och fan vad det kändes bra då vi efter flera timmar var klara och kunde konstatera att vi kunde gå hem innan klockan fem. Och då var man nog så mosig i hjärnan att det inte skulle ha kommit mycket annat fiffigt ur den då. Och då vi läste igenom sista gången försvann min röst också lite så då insåg vi att nu är det dags för veckoslut. Under veckoslutet kollar vi våra egna speakar och får ändra och så och så ska vi skriva ner reservfrågor till våra studiogäster. Och på måndag kör vi, jag är så taggad. Det här kan mycket bra vara det som jag sedan verkligen vill göra, i alla fall en tid, i framtiden. Att tala i radio är bland det roligaste jag vet!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar