onsdag 18 januari 2017

"Hej och välkomna till Samhällskollen"

På måndag körde vi ju 45 minuter livesändning, av programmet som vi döpte till samhällskollen där vi detta avsnitt talade om nynazism och hur man tar upp det med barn. Det var otroligt intressant och riktigt roligt. På morgonen då vi körde genrep var det som det ska vara, jag tyckte helt enkelt inte att det gick bra. Och av någon underlig anledning blev många till sig av att jag tyckte det, och jag kunde inte helt förklara vad det var men jag bara visste att rätt känsla inte fanns där. Jag hade inget problem med det och hur många genrep i diverse situationer har man inte kört som inget har känts bra i.

Sedan då vi körde på riktigt gick det så mycket bättre! Vi var avslappnade, den riktiga glädjen i att göra det här fanns där och diskussionen med studiogästerna var över förväntan tyckte jag. De talade på och vår tidsplanering fungerade. Det blev 35 sekunder över och det fick vi höra om, en grej som var ny för mig. Då vi förra året gjorde Studio Smocka gjorde det inget om det var några minuter för kort, men nu med nya lärare är det tydligen väldigt noggrant. Och det är ju bra, för så är det på riktigt, men om jag hade vetat det hade vi ju kunnat åtgärda.

Men då vet vi det till nästa gång, för om ungefär en månad ska jag sitta i samma studio och göra livesändning som går ut på riktigt. Ja det är faktiskt sant, jag fick vara programledare i radio även under Smocka. Vår lärare verkade inte alltför nöjd och sade att han egentligen aldrig skulle ha tillåtit det men eftersom jag nu hade önskat det och den veckan tydligen varit svår att få ihop. Så jag lyckades bra med att säga att alla veckor passar mig och att jag helst är studiovärd. Och den tredje veckan passar faktiskt mig utmärkt att ha Smocka. Läraren påpekade även att jag borde lära mig det tekniska, och visst ska jag göra det, men jag kunde faktiskt inte vara gladare över att jag faktiskt får ännu mera taltid i studion. Det är just nu bland det roligaste jag vet.

I år kommer mitt programledarpar att vara Sofia, undrar hur vår plansch kommer att se ut.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar