tisdag 24 januari 2017

En lista

Hur har din dag varit?
Helt bra, fick lite ljud klippt, påbörjat ett videomanus och var relativt duktig på föreläsningen i forskningsmetodik. Men jag är inne i en period då jag är väldigt trött oavsett hur mycket jag sover känns det som.
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Om det räknas skulle jag använda mitt andra namn Madeleine som mitt tilltalsnamn. Kommer inte på någonting annat just nu...
Vilket är ditt största beroende?
Förr hade det lätt varit socker men det har jag ju inte så jag vet inte. Kanske att använda telefon och internet.

Vad gör du när ingen annan ser?
Vet inte, diskar inte direkt efter maten typ. Eller går omkring hemma med springbyxor, sport bh och öppen huvtröja, inget annat.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Jag tycker det är extremt skönt att åka bil, inte roligt men skönt. Och att bara sitta och tala med någon uppskattar jag mycket. 
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Depression skulle jag tro.
Vad beställer du på krogen?
Cider eller en drink, om jag tar en shot är det en ässä mix eller en salmiakki kossu.
Vilken är din största skräck?
Att bli ensam utan någon som bryr sig och vill umgås med mig.

Hur gör man för att ragga på dig?

Får mig att skratta, visar sin uppskattning och tar sig tiden att tala med mig under en hel kväll.

Vad har du funderat över på sistone?

Skolprojektet som inte känns så bra, sommarjobb och så att jag snart får åka på långvisit till Vasa.

När skäms du?

Senast jag tyckte det var ganska pinsamt var då en Unicef försäljare stannade mig på gatan och jag lät honom tala med mig och han berättade om hur hemskt alla barn har det och så började mitt öga rinna för det gör det alltid då det är kallt. Och killen trodde jag började gråta för det var så hemskt det han berättade.
Vem är den mest kända människa du talat med?
Kanske Fredrik Skavlan... Eller Redrama, vet inte.
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Satan, söta öde. Jonathan tycker i alla fall att det inte går att kombinera dessa två och att jag därför inte kan använda det. 
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Vet inte om det är direkt konstigt men Leila från min klass har flera gånger sagt att jag har så fin och fräsch hy, det är i alla fall någonting jag inte tycker är så vanligt att man säger. Men jag blir självklart glad.
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
För tillfället att jag är trött, annars kanske stress eller liknande. Och att jag är ganska stökig och riktigt klumpig.
Vad gör du när du är ledsen?
Gråter, vill bli kramad och gör oftast ingenting förutom kollar på YouTube eller serier.
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Om det är ett enda kläderplagg måste man väl välja typ Onepice. Men om det får vara flera plagg så springbyxor och en mjuk tröja.
Vad ser du fram emot just nu?
Tio dagar i Vasa, att radiodokumentäruppgiften är över och faktiskt även Smocka som programledare.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar