söndag 18 november 2012

Skadat knä, ingen sömn, kokhett, iskallt, regn, blött...

Nej, trots att allt i rubriken stämmer in på vad som hände på förläggningen var den inte alls dålig. Tvärtom, den var alldeles super och om det där var det negativa kan man ju räkna upp den positiva listan här; De bästa typerna, mys, godis, korvgrillning på kaminen, ingen sömn (det är faktiskt också positivt), skratt, TVETYDIGHETER, kramar och mera mys med alla explorers, Lillen som ställer sig upp flera gånger mitt i natten rabblar upp en hel historia som ingen fattar någonting av och sedan lägger sig ner igen, jag som ännu en halv timme efteråt skrattar åt Lillens nattprat, chips och salsasås, lägerbål, mat, och skvaller. Så att vädret inte var det bästa, och inte eldningen av kaminen heller och att mitt knä är så sjukt att jag knappt kan böja mig ner på det så var detta precis vad jag behövde. Älskar så dessa människor, med dem har man aldrig tråkigt och samtidigt kan man snacka seriösa saker med dem och de lyssnar och stöder!

//Ei vaikka kaikki otsikossa on totta mitä tapahtui haikilla se ei ollut ollenkaan huono. Päinvastoin, se oli ihan super ja jos tossa oli negatiiviset asiat niin tässä sitten positiiviset; Parhaat tyypit, myhäilyä, karkkia, grillattiin makkaraa kamiinan päällä, ei unta (on positiivinen ja negatiivinen), naurua, KAKSIMIELISYYTTÄ, halauksia ja enemmän myhäilyä samojien kanssa, Lillen joka nousee ylös monta kertaa keskellä yötä ja puhuu jotain mitä kukaan ei ymmärrä ja sitten vain menee makaamaan takaisin, minä joka vielä poulituntia nauran Lillenin yöpuhumiselle, sipsiä ja salsakastiketta, iltaohjelmaa, ruokaa ja juoruilua. Joten vaikka ilma ei ollut paras, eikä kamiinassa polttaminen ja että polveni on niin kipeä että en melkein pysty menemään kyykkyyn sillä tämä oli juuri mitä tarvitsin. Rakastan näitä ihmisiä, niiden kanssa ei ole koskaan tylsää ja niiden kanssa voi myös puhua vakavista asioista ja ne kuuntelevat ja tukevat!//

Tog inga bilder med min egen kamera men här är ett par från kårens sida:
Flagghissning 

Kontroll, äppel från vatten- godis från mjöl..., resultatet

Nu skall 18-åriga styvsyrran firas, nu är det bara jag som är liten mera... 

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar