måndag 5 november 2012

Ryggläkare

Idag missade jag min enda sovmorgon på hela veckan på grund av att jag hade tid för att en ryggläkare skulle kolla på min rygg. Visst inte så kul att vakna men det var det värt. Orsaken till att jag har så sjukt i ryggen är för att jag stressar för mycket och då spänner sig musklerna. Utan att fråga mig något och bara titta på min rygg sade han att jag är väldigt stressad och det stämmer ju. Tankar och humör hänger ihop med musklerna och kroppen, precis som Alexander Subb sade för några veckor sedan då han var och talade i vår skola; Mår inte hjärnan, minden bra kan inte kroppen heller må bra. Nu har jag fattat vad han menade. Det hade bildats någon inre vägg i min rygg som på något sätt förhindrade musklerna och så skuffade han lite på olika ställen på mig och muskelknutarna löstes upp, och det var inte på dem han skuffade utan på helt andra ställen och det var coolt och han såg med ögat var spänningarna fanns. Utan att känna igenom ryggen alls!


//En saannut nukkua tänään vaikka olisin aloittanut kymmeneltä, koska minulla oli selkälääkäri. Ei ollut niin kivaa herätä mutta oli sen arvoista. Syy miksi minulla on niin kipeä selkä on että stressaan liian paljon ja silloin lihakset jännittyvät. Kysymättä mitää minulta hän katson selkääni ja sanoi että stressaan paljon ja sehän on totta. Ajatukset ja mieli on yhteydesä kehon kanssa, ihan kuin Alexander Stubb sanoi muutama viikko sitten kun här oli puhumassa koulussamme; Jos aivot, meili ei voi hyvin niin ei kehokaan voi hyvin. Nyt olen tajunnut mitä hän tarkoitti. Oli ilmestynyt jonkinlainen sisäinen seinä joka esti lihaksia jotenkin ja sitten hän vähän työnsi eri paikoista ja lihassolmut antoi periksi, ja ei hän työntänyt niitä vaan ihan eri paikoilla ja oli siistiä ja hän näki pelkällä silmälä missä solmut oli, Ilman että hän tunsi mitään!//
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar