söndag 25 november 2012

My day

Har nu skrivit anteckningar på all grammatik i finskan, efter denna lilla paus är det orden och texterna som gäller. Det här fixar nog sig, och dessutom har jag inget annat än prov i morgon då jag har position fem hål som skulle ha förberedande timme efter provet. Har nu även fått min artikel inskickad (ALLA ANDRA SKALL OCKSÅ GÖRA DET!) och jag borde antagligen skriva en ledare i något skede, vilket inte alls är speciellt lätt... Så blir det ännu att promenera iväg till butiken och köpa pepparkaksdeg. Dessutom kan det vara att datorn i alla fall fick mera minne då jag raderade bilder även fast det inte syntes någonstans. Men den har inte i alla fall klagr på att startskivan nästan är full ännu.



//Olen nyt tehnyt muistiinpanoja suomen gramatiikasta, tämän tauon jälkeen luen sanoja ja tekstejä. Kyllä tämä tästä, ja sitäpaitsi minulla on ainoastaan koe huomenna koska minulla on hyppytunti viitosen asemassa, jolla on kertaustunti huomenna koen jälkeen. Olen nyt lähettänyt artikkeini (JA KAIKKI MUUTKIN PITÄISI TEHDÄ SEN!) ja pitäisi varmaan kirjoittaa johtaja, mikä ei ole kovin helppoa... Ja sitten pitää viellä kävellä kaupalle ostamaan piparkakkutaikinaa. Sitäpaitsi voi olla ettätietokone sai enemmän muisti kun poistin kuvia vaikka se ei näkynyt missään. Mutta se ei ole vilä ainakaan valittanut siitä että levy olisi melkein täynnä.//
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar