söndag 11 november 2012

My drug

Är alldeles slut trots att jag har sovit över 9 timmar. Har försökt läsa geografi i en timme men kom typ 15 sidor framåt. Och nu börjar stressen verkligen stiga! Det var det här veckoslutet jag skulle läsa inför provveckan... Har hittills inte gått så bra och är nu superstressad, mest över engelska provet. Och nu börjar min kropp säga stopp mot stressen igen; ryggen gör ont, näsan rinner och halsen värker. Jag vet att jag måste sluta stressa men jag vet inte hur, jag kan inte. Stressen är som min drog, jag har börjat stressa och vill sluta men kan inte, jag mår dåligt av den men jag tror att det ger mig något, tror att det ger mig bättre resultat i proven när det egentligen bara ger mig mindre tid och tar onödig tid av mig. Jag känner mig trött och hängig men kan ändå inte slappna av under mina pauser eftersom jag hela tiden tänker på vad jag BORDE göra!


//Olen ihan loppu vaikka olen nukkunut yli 9 tuntia. Olen yrittänyt lukea maantietoa tunnin ja pääsin 15 sivuu eteenpäin. Ja nyt alkaa stressi nousta oikeasti! Tällä viikonloppuna oli tarkoitus lukea koeviikkoa varten... EI ole mennyt niin hyvin ja olen tosi stressaantunut, eniten englannin koetta varten. Ja nyt kehokin alkaa sanoa vastaan stresille; selkään sattuu, nenä voutaa ja kurkku on kipeä. Tiedän että munun on pakko lopettaa stressaamisen mutta en tiedä miten, en voi. Stressi on kuin huume minulle, olen alkanut ja haluan lopettaa mutta en pysty, voin huonosti siitä mutta luulen että se antaa minulle jotain, luulen että se antaa parempia tuloksia koulussa vaikka se oikeasti vain antaa minule vähemmän aikaa ja ottaa turhaa aikaa. Tunnen itseni väsyneeksi mutta en voi silti rentoutua tauoillani koska mietin koko aja mitä minun PITÄISI tehdä!//
Kämpa <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar