söndag 4 november 2012

Bygg inte hus, tungor och SKRATT

Hade ett helt härligt veckoslut i Toijala. Pratade med en massa människor och fick aldrig veta namnet på hälften av dem, fick även nya vänner som vi umgicks med under hela veckoslutet. Och hur skall jag beskriva det i korthet... Lite underlig massage, bra övning i skrivande men lite deprimerande över att jag kände mig så dålig, sånger, sånger, sånger och mot slutet vågade jag till och med med min sångröst sjunga med i vissa sånger som jag gillade. Rörelser till en sång jag aldrig hört; Bygg inte hus, och sista dagen stod jag framme vid scenen och gjorde rörelserna med Vive. Tröstande av en häftigt gråtande Vive och fick veta att vi är varandras Backup på riktigt, hon finns där för mig och jag för henne rollerna byts om beroende vem det är som behöver stödet. Tvetydigheter och skratt från klockan fem på eftermiddagen till ett på natten och nya rörelser som underhöll de som satt bakom oss i publiken rätt mycket, ont i magmusklerna och KÄKARNA (blev mobbad då jag skrek mitt bland skratten "AJ MINA KÄKAR!") av allt skrattande och samtalsämnena mitt i natten... En underbar upplevelse! Jag bland 700 andra och det var bara så tufft!


//Oli ihan sika ihana viikonloppu Toijalassa. Puhuin monien kanssa ja en saannut koskaan teitää puolet niiden nimistä, sain myös uusia ystäviä ja oltiin yhddessä koko viikonloppu. Ja miten kerron kaiken lyhyeesti... Vähän outo hieronta, hyvä harjoitus kirjoittamisessa mutta samalla vähän masentavaa koska tunsit itseni niin huonoksi, laulua, laulua, laulua ja loppua kohti uskalsin myös laulaa mukana vähän joissa lauluissa josta pidin. Liikkeet yhteen lauluun jota en ollut kuullut koskaan ennen, ja viimeisenä päivänä seisoin lavan edessä ja tein liikkeet Viven kanssa. Louhdutin itkevän Viven ja sain tietää että olemme toisen Backup oikeasti, hän on siellä munulle ja minä hänelle ja roolit vaihtuvat riippuu kuka tarvitsee tukea. Kaksimielisyyttä ja naurua kello viidestä iltapäivällä yhteen yöllä asti ja uusia liikkeitä jotka viihdyttivät niitä jotka istui meidän takana katsomossa aika paljon, Kipeät vatsalihakset ja kipeä LEUKA (minulle naurattiin kun huusin "AU MUN LEUKA!") kaikesta nauramisesta ja meidän jututt keskellä yötä... Ihana kokemus! Minä 700 muun seassa ja oli niin siistiä!//




Schlärvorna och de gula banden

Vår nya favritpose, och ni vill inte veta hur mycket vi lekte med att hålla tungorna så där...

Misslyckat försök till att göra posen mitt emot varandra

Lyckades någorlunda...

SÖTING!


Kram Sailors! De flesta fick en bit av kramtejpen men vi fick ingen med Vive men vi kom fram till att det var för att vi inte behövde den, alla ville krama oss ändå.

Sosse, Melina och Mima sjunger karaoke, Mange bjuder

Före vi hittade på våra moves och underhöll de bakre raderna, vi ser ännu normala och sofistikerade ut

Alla älskar Didde, HDs fjant från Åland. Han var bara så himla god att man inte kunde annat än digga honom.

Upplev detta någon gång! <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar