torsdag 22 november 2012

Ingen sköthäst mera...

Ja nu har jag tydligen ingen sköthäst officiellt mera... Jag har på senaste tiden märkt att det inte kan vara bara jag som tagit hand om Roope, utrustningen har bland annat varit putsad fast jag inte har varit där, och ibland även ihopsatt fel. Så jag tänkte gå och kolla skötarlistan för att se om han har fått en till skötare. Jag möts av en chock, mitt namn är borttaget från listan och i stället har Roope en ny skötare, vars ena skötardag är på torsdagar! Det var som ett ganska rejält klubbslag i ansiktet men jag bestämde mig för att bara fortsätta som vanligt. Jag tänker sköta min Roope på tisdagar och torsdagar som alltid. Min fina pojke, skulle ha det betydligt svårare om jag inte någon gång i veckan kunde gå och pussa och putsa honom lite, han till och med frustgnäggade då jag öppnade boxen idag. Gullen var så fin sista delen av timmen också, rätt springig och så i början och det blev inte lättare av att jag hade bestämt mig för att rida barbacka. Men i slutet var han så fin, fick honom till och med stundvis rundad i trav vilket inte lyckats förr. Det går framåt!

//No nyt minulla näköjään ei ole enää virallksta hoitohevosta... Olen viimeaikoina huomennut että joku muu on kanssa hoitanut Roopea, varusteet on ollut putsattu vaikka en ole itse ollut siellä, ja joskus jopa väärin kootu takaisin. Joten ajattelin mennä katsomaan hoitajalistaa ja katsoa jos Roope on saannut uuden hoitajan. Vastassa oli sokki, nimeni oli poistettu listasta ja sen sijaan Roopella ol uusi hoitaja, jonka toinen hoitopäivä on torstai! Oli aika lyönti päin namaa mutta päätin että jatkan vain tavalliststi. Aion hoitaa Roopeni tiistaisin ja torstaisin kuten aina. Hieno poikani, olisi paljon vaikeampaa jos en voisi joku kerta viikossa mennä pussaamaan ja putsaamaan häntä vähän, tänään hän jopa höristi minulle kun avaisin karsinan oven. Kulta oli niin hieno tunnin lopussa, jouksi aika paljon alussa ja ei ollut helpompaa että olin päättänyt mennä ilman satulaa. Mutta lopussa hän oli niin hieno, sain hänet jopa pyöristymään ravissa, mitä ei ole ennen onnistunut. Eteempäin menee!//
Vännen <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar