tisdag 11 juli 2017

Mina planer för nästa läsår

Nu då jag alltså inte kommer att åka på utbyte nästa år har jag fått planera om mitt liv ganska mycket och för att inte deppa sönder helt över dessa krossade planer har jag försökt tänka lite på allt jag kan göra då jag stannar här hemma. Så jag tänkte dela med mig lite av planerna.

Så för det första kommer jag att kunna fortsätta spela teater med det härliga teatergänget. Som jag skrev tidigare var de även de första jag meddelande och frågade om jag fortfarande fick vara med.

Och lite inne på samma spår så kommer jag ju nu att kunna vara med och stå på scenen i årets spex som spelas på hösten. Jag har ju varit med i manusgruppen nu och har varit lite ledsen över att inte kunna tå på scenen. Och det kan jag ju göra nu.

Angående boende var min plan ju att jag skulle fara på utbyte, bo i Sverige ett år och sedan flytta hemifrån och hitta lägenhet här. Men nu tror jag att jag kommer att försöka hitta en lägenhet att bo i det här året och sedan försöka fara på utbyte om ett år i stället.

Eftersom jag har har slutat rida för att åka utomlands och jag nog känner att det är en hobby jag inte vill sluta med har jag tänkt att jag kanske ska försöka hitta en hyreshäst av något slag. Så att jag kan rida ett par gånger i veckan.

Och så kommer jag att fortsätta med scoutingen. Där har jag ju bara meddelat att jag nog inte kommer vara där det här året men alla har nog fattat att jag visst kommer att vara där.

Så med detta hoppas jag att jag kommer att ha ett bra år här i alla fall. Samtidigt som jag läser ett år journalistik till och antagligen skriver min kandidatavhandling. Helt enkelt får allting klart utom biämnet som jag sedan läser på utbyte om ett år.

Fullmånen under veckoslutet.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar