måndag 10 juli 2017

Min dröm just nu

Det liv jag skulle vilja leva tänkte jag på igår. Jag tänkte att jag nog mest vill bo på landet, bygga upp något riktigt bra på sociala medier, spela in videos, skriva texter och redigera bilder till det. Jobba med det helt enkelt. Och så vid sidan om jobba med problemdjur av någon typ, kanske uppdatera some med just det. Och det är verkligen inget som jag bara tänker att skulle vara kul utan som jag på allvar skulle vilja. Och då man talar om sådant här finns det alltid de personerna som sitter där och säger "Men varför gör du inte det då?" Och jag önskar så mycket att jag verkligen hade modet att tänka och göra som dem. Jag skulle verkligen vilja prova det här, mest det där med sociala medier.

Men jag är inte en person som kan göra det. Jag kan inte tänka så där och jag är ganska rädd för att prova, speciellt då all vilja måste komma från mig själv. Jag är personen som alltid vill få alla beslut jag tar bekräftade av så många personer som möjligt. Få höra att jag gör rätt och att det blir bra. Och det här är en sådan grej som jag tyvärr tror jag skulle måsta köra på och fixa själv på riktigt. Och antagligen få så många tveksamma kommentarer och även fnysningar om att det inte är ett riktigt jobb och så vidare. Så för tillfället vet jag inte om jag någonsin kommer att våga testa en sådan grej, inte nu och knappast om några år heller. Och jag kan nog säga att det känns dumt att inte kunna se sina drömmar som mål och att jag är riktigt avundsjuk på dem som verkligen kan göra det. De har en dröm och inom ett år har de förverkligat den.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar