onsdag 19 juli 2017

Blev ingen Finlandssvensk läsutmaning

Mins ni den finlandssvenska läsutmaningen? Jag minns den, och jag minns att jag i januari sade att jag skulle hänga med och läs böckerna man skulle, en viss sorts bok varje månad. Jag kommer ihåg att januaris bok var "en gul bok" och att jag skulle läsa "Populärmusik från Vittula". Februari hann ju nästan ta slut innan jag kom till sista sidan av den. Och där blev det sedan, jag tycker idén var rolig men det blev inte så att jag hoppade på utmaningen i år. Men jag håller fortfarande fast vis att försöka läsa 30 böcker i år. Och det går förvånansvärt bra faktiskt, har läst 18 böcker för tillfället och jag tror och hoppas att jag det här året faktiskt ska lyckas uppnå mitt mål. Tredje gången gillt så att säga. Nej men jag tänkte bara meddela att jag ganska snabbt skippade den där läsutmaningen och varför. Ja som sagt så läste jag väldigt lite i början på året och väldigt mycket mera nu så att måsta komma igenom en specifik sorts bok varje månad kanske inte passar mig helt. Och i stället satsar jag som sagt fullt på mängden böcker.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar