onsdag 19 juli 2017

Den turistigaste ön i staden

PÅ måndag kväll tog jag min kvällspromenad till Sveaborgsbåten och fortsatte sedan att gå runt där. Det hela handlade självklart främst om att plocka två poäng till sommartävlingen. Men tänkte att jag även kunde kombinera den med att ta med kameran och knäppa lite bilder då det ändå är en riktigt vacker plats. Jag fick alltså poäng för att ha varit på ön samt för att ha besökt en fyr. För Sveaborgs kyrka fungerar samtidigt som fyr, vilket är ganska tufft enligt mig. Och jättemånga bilder knäppte jag sist och slutligen inte, men några i kvällssolen på byggnader och havet.




Insåg att det finns väldigt många broar där, trodde jag stod på "den bron med vita räcken" tills jag insåg senare under min promenad att det fanns en annan likadann men störr och att det var den bron jag tänkt på.



Fyren/kyrkan

Jag tyckte bara att trädet kastade en galet snygg skugga mot tegelväggen till festsalen på ön.

Det här var den "riktiga bron med vita räcken".

Inte mycket kvar av tävlingen nu, ledningen är knapp och ännu ska poängen samlas.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar