måndag 24 juli 2017

Andra gången SUP

En av punkterna i Sommartävlingen var att SUP:a, det vill säga stand up paddla, och så råkade jag via en hemsida få en timmes SUP i Helsingfors för två personer i princip gratis. Och vad passade då bättre än att jag bjöd Dani på en SUP tur och samtidigt samlade in ett poäng som ingen av de andra deltagarna ännu i alla fall har. Jag gjorde det första gången någonsin förra året och det var inte mycket jag mindes så jag var nog ändå osäker då jag tog mig upp på brädan. Började på knä, som man ska men ganska snart tog jag mod till mig och ställde mig upp då jag mindes att det inte alls varit så farligt senast. Och visst gick det. Till en början ganska tveksamt och inte speciellt smidigt men då vi hade svängt tillbaka så började man få lite känsla på det hela och egentligen skulle man kanske ha borda vara ute en timme till då man fått lite fasta på hur det skulle gå till. Men ganska tungt var det ändå, speciellt då vi på vägen hem hade motvind och det dessutom började blåsa lite hårdare. Så det blev ett av den veckans träningspass. Så kul, borde verkligen göra det oftare och lite längre tid. Fast lika ivrig som Dani är jag inte, hon skulle vilja ha ett eget bräde till och med.



<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar