torsdag 13 juli 2017

Från ena hunden till andra

Igår morse då jag precis hade kommit in till stan från Porkala, Ana och Pete kom hem på tisdag kväll så nu var min vecka med Vili slut, messade Natte mig och frågade om jag hade något särskilt för mig eller om jag kunde tänka mig var med Chili över natten. Och jag är inte den som tackar nej till det. Och det är ju inte så stort besvär då hon bor ett och ett halvt kvarter från mig ungefär. Så efter jobbet gick jag hem, packade ur bilen, packade ner ett ombyte och datorn och så vandrade jag iväg till älsklingen här i stan. Jag har fått riktigt mycket gjort här, fixat klart två Finland 100 röster artiklar (den ena väntar ännu på godkännande av honom jag intervjuade) och skickat lite mejl och så vidare. Och myst med Chiuw så klart, han har blivit så mysig på äldre dagar. Och så gick vi en passligt lång kvällspromenad, tyvärr så att jag bara fick 9 000 steg i dag men man måste också tänka på hunden. Och jag märkte att han började bli trött och då gick vi hem i stället för en lite längre promenad. 



Hans hörn i soffan, därifrån han kan se nästan hela lägenheten och hålla koll även om han inte hör någonting.


Det bästa är att fylla sina dagar med hundar!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar