tisdag 25 juli 2017

Jobba med fyrbenta varelser

Den senaste veckan har jag plötsligt efter en liten paus (lite på grund av bröllopet och att jag vaktade Vili och så så jag hade inte riktigt tid själv) haft en hel del Tassuvahti jobb. Och det kommer jag ha fram till att jag åker på scoutläger.


Dessa tre jack russel terriersen rastade jag en gång. Hon till höger är Gemma, i mitten sitter Hugo och så till höger är det Hugos mamma Viivi. Jag var lite nervös över att rasta tre hundar samtidigt, eftersom jag har märkt att det ibland redan med två kan vara besvärligt då de vill åt olika håll. Men dessa var hur skötsamma och snälla som helst och gick helst alla tre i bredd framför mig så allt gick riktigt bra. Så stannade jag och lekte med dem en stund och de ver verkligen alldeles underbara. Deras ägare var över dagen i Tallinn så de behövde gå ut en sväng på eftermiddagen.


Under åtta dagar ska jag gå ut med Pärla och Leia som bor på Drumsö. De är två små hundar, alldeles underbara och så snälla och lydiga. Och att gå i friluftsparken alldeles intill havet med dem är inte helt del. Dessutom har det varit så fint väder nu att jag verkligen inte har kunnat göra annat än att njuta av mitt deltidsjobb.




Så har jag även gjort mitt första hembesök hos ketterna Nuppu och Pusu. Hembesöken hos katter innebär att man ger mat, kollar sandlådan och om ägaren vill någonting annat. Resten av den halva timmen man är där kan man leka eller umgås med katterna, om de vill umgås med dig så klart. Den gråvita, Nuppu, var lite misstänksam mot mig och ville helst inte vara med mig men Pusu kunde jag däremot kela och leka lite med.

Jag kan inte riktigt säga det tillräckligt många gånger, jag har ju hittat världens bästa jobb!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar