måndag 20 mars 2017

Vecka 12

Ny vecka, nya tag och en massa skojigt program. Började veckan i dag med att åka till Yle på info för nya arbetare, bra saker att höra och så där. Efter en lunch med Sarah och gulisarna som har praktik där styrde jag stegen mot Porthania och veckans första träning. En body-timme. Hann via biblioteket och lånade tentlitteratur också, suck. Inte alls motiverande men plugga måste man.

I morgon blir det en till lite lugnare dag, skola och träning som står på programmet. Och sedan drar programmet igång, på onsdag har jag jobb och genast därifrån ska jag ta mig till Vikingaflickornas kårlokal för ett planeringsmöte av programmet under sommarens scoutläger. Hoppas verkligen att jag har möjlighet att delta (än så länge har jag inget sommarjobb så vi får se hur det blir med allt). På torsdagen har jag skola igen och ridlektion på kvällen i vanlig ordning.

På fredagen har jag planerat in att träna någonting, eventuellt en springtur på förmiddagen/dagen. På eftermidagen är det första manusmötet inför nästa spex, så taggad! Även om jag inte själv har möjlighet att stå på scenen denna gång så hinner jag i alla fall vara med och skriva manus (och så ledes även få delta i en planerad spex sits och få ett spex haalarmärke). Efter mötet är planerna ännu lite öppna, vi ska vara tillsammans med Jonathan men var vet vi inte helt ännu. Jag skulle helst villa vara någonstans och mysa, äta gott och så. Ta det lugnt mest.

För på lördagen smäller det då vår vänkår Vikingarna firar sitt 100-års jubileum med middag på Riddarhuset och efterfest på Nylle. Som ni hör lär det bli en kväll då det kan gå riktigt hårt. Och söndagen kommer att tillbringas på kära ungdomslokalen Bergåsa med sex timmar teaterövning (de sista innan premiär!) och scoutmöte på det. Inte optimalt efter festen på lördagen men det ska nog gå bra i alla fall.


Vad har ni för planer denna vecka?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar