lördag 11 mars 2017

Se upp Sverige

På lördag förra veckan, efter J-festen på fredagen hade jag relativt tidig väckning för att åka till Karis och hålla en kontroll på scout FM. Då jag började med att kolla min e-post försvann all min trötthet, jag hade fått en väldigt rolig nyhet. Min ansökan om utbyte har nämligen gått vidare! Kan ni tänka er. Det betyder alltså att Helsingfors Universitet har godkänt det och att jag nu kan skicka en ansökan till SLU i Sverige och sedan måste de ännu godkänna det. Fattar ni hur glad jag blev, nu är jag på riktigt ett steg närmare utbyte nästa höst. Jag kunde inte ligga still helt enkelt och att dessutom vara ensam vaken frustrerade mig otroligt eftersom det inte fanns någon jag kunde berätta för. Men det var nog det första som mamma och Igo fick höra då de steg upp. Och även det första jag sade då jag satte mig i bilen tillsammans med Cappe och Caius i Kyrkslätt. Världens bästa känsla verkligen. Det har varit så mycket strul och osäkerhet med hela det här så nu känns det verkligen skönt och jag börjar tänka att jag på riktigt kommer att åka iväg på hösten.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar