måndag 13 mars 2017

Frustration över artikel

Jag hade egentligen tänkt skriva någonting som scout FM för en dryg vecka sedan, där jag fungerade som kontrollchef. Men jag bestämde mig sedan för att strunta i att skriva någonting om det i bloggen, eftersom det mest bara frustrerar mig. Och nu sitter jag dessutom med ett word dokument framför mig och ska skapa en artikel på 4 500 tecken till scoutposten. Och motivationen finns inte riktigt kan jag säga. För hur skriver man för att ge en rättvis bild av situationen, men så att det ändå inte blir för negativt och smutskastar någon? Det känns faktiskt ganska svårt just nu att skriva om någonting scoutigt, eftersom alla ändå är där frivilligt och folk nog gör så gott de kan med den tid de har. Och missförstå mig inte men det fanns en del saker som inte fungerade så bra ur vår synvinkel som till exempel att informationen inte helt kom fram. Det är på något sätt också svårt att veta hur mycket information jag ska lägga med, så att det inte blir en tråkig artikel. För det är ju scouter som läser den så då kanske man inte behöver förklara vad alla saker betyder. Så för att komma någonstans med denna artikel valde jag i stället att skriva ner lite tankar om min frustration i ett blogginlägg. Men nu ska jag fortsätta och skriva det bästa jag kan utgående från mina tankar.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar