måndag 27 mars 2017

100 års kalas

Vår kompisscoutkår Vikingarna firar 100-års jubileum i år och på lördagen var det dags för festmiddag på Riddarhuset i Helsingfors. En fin tillställning med otroligt god mat och en väldigt bra fest måste jag säga. Satt tillsammans med Jonathan och många andra fina scoutvänner, när man upplevt det mesta mellan att ligga i ösregn ute i skogen i sina fulaste kläder, smutsigt hår, osminkad och att äta finmiddag på Riddarhuset, då kan man nog säga att man är riktigt bra vänner som har de bästa minnena tillsammans. Måste säga det en gång till för maten var verkligen galet god! Vi hade en trevlig middag, hörde flera bra tal och inte ett enda som var för långt eller tråkigt, imponerande! Även jag stod på scenen ett tag medan vi räckte över en liten present till vår vänkår. Även om den riktiga och stora presenten övergetts redan under dagsfesten en vecka tidigare. Efter middagen följde lite mera mingel och även lite dans. Efter midnatt var det meningen att styra stegen mot Nylle på efterfest, men den lämnade Jonathan och jag faktiskt emellan efter att Jonathan föreslog att gå hem och sova. Och kanske det nu i efterhand var ett helt bra beslut och visst är det skönt då kläderna inte luktar av den hemska röklukten på Nylle. Men för att summera, en jäkligt bra kväll!

Jonathan gick för en gångs skull med på att ta en bild på oss tillsammans, men så kunde jag inte hitta fjärrkontrollen till kameran och då jag sedan hittade den var situationen redan förbi så jag fick ta bilder ensam.

Bar min studentklänning och hade lockat håret med min nya locktång jag införskaffade på fredagen.


Snapsglasen som användes under middagen fick man sedan ta med hem, alla hade två men så fanns det tomma platser och jag lyckades få med mig tre stycken hem. Passar fint i samlingen.

Riktigt snygga faktiskt!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar