fredag 10 mars 2017

Motivationspik

Min motivation går verkligen i vågor, vilket är riktigt synd eftersom då jag är i motivationsdippar så bryr jag mig inte om så mycket, det stör inte mig att bloggen står tom, jag tränar så lätt jag kan för att inte få dåligt samvete och jag orkar inte läsa. Men samtidigt älskar jag att vara där jag är nu, då jag verkligen är supermotiverad på allt. Den här veckan jobbade jag en dag och hade två tenter, och det tog upp hela min tid. Måndagens tent i forskningsmetodik gick så där. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa och att jag med lite tur kommer igenom den. Men dagens tent däremot! Det var statistik som gällde, läste kursen på hösten men eftersom vi åkte till Vietnam samma dag som kurstentamen var skrev jag den inte då och därför blev det nu en rejäl paus. Var ganska orolig då jag i princip bara hade två läsdagar. Men efter en eftermiddag då vi tillsammans med Anna klurade på hur allting fungerade och en dag med täkning av ett gammalt prov gick det förvånansvärt bra i dag. Vissa saker var jag inte helt övertygad om men jag blir nog förvånad om jag inte blir godkänd.

Och det gick faktiskt så att jag hoppas på ett av de högre vitsorden, men vi får se. Och då jag gick hem från skolan i solskenet kändes det verkligen toppen. Bra musik i örönen, solen värmde till och med lite då jag hade svarta springbyxor och jag mötte så många glada turister att jag själv också blev glad. Så tog jag det lite lugnt hemma och vandrade sedan iväg för en lättare träning av nacke och rygg. På hemvägen krokade jag förbi via vårt närmaste sushi ställe och köpte med mig lyxmiddag hem. Svindyrt men så värt det en fredagkväll ensam hemma. Och så avslutar jag kvällen med att tala med Jonathan som kör ner till Sagu för att stå i köket under en scoutkurs. Hoppas ni har det bra och kanske har lika bra som motivation som jag. Jag ska planera hur jag ska lägga upp mitt veckoslut.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar