torsdag 10 november 2016

My dream set up

Kom på den här idén till ett inlägg, och jag hoppas att det skulle kunna bli någon sorts trend i bloggvärlden. För jag skulle i alla fall själv tycka att det var väldigt roligt att se vad andra drömmer om för utrustning till sitt bloggande och allt där runt omkring. Själv tänker jag inte bara på bloggandet nu utan även på jobb och sådant, det här är helt enkelt en utrustning som skulle vara min dröm. Och tanken här är den att det inte finns några gränser för kostnader eller sådant, bara låta en drömma om det.

Så för det första, en MacBook Pro i 15 tum. Apple nya laptop, med touch bar, touch ID, 2.7GHz Processor och 512BG minne. Jag skulle mest vilja ha en ny laptop, med mycket minne och som skulle vara bättre helt enkelt då min börjar bli till åren. En dator jag kan bära med mig vart som helst och jobba, blogga och så vidare på var och när jag vill. Och jag vill ha en apple dator och självklart är det den nyaste man drömmer om. Den härhar en touch bar där man kan ändra allt möjligt och till och med på upp emojis på. Men det viktigaste och bästa är självklart minnet, hittade ingen laptop hos dem med mera än så. Priset är 3 299€.

Och för att kunna jobba, redigera bättre och ha ännu mera minne skulle jag ha en iMac stationär dator. Det här är den mindre i 21.5 tum, med 2.8GHz processor och 1TB minne. Det känns som ett minne som aldrig kommer kunna fyllas och det är precis den känslan jag vill ha med mina bilder, filmer och precis allting. Priset är 1 549€, vilket faktiskt känns konstigt att den är typ hälften billigare än laptopen. Problemet är ju bara det att jag vill kunna bära med mig en dator, så därför är inte enbart en stationär dator en lösning.

Som telefon skulle jag ha ny iPhone 7 med 256 Gt i minne. Jag är kanske inte helt övertygad om allt som ändrats till den nya modellen men då jag skulle ha en ny telefon skulle det ju vara den nyaste, eftersom det alltid lönar sig med Apples telefoner och sedan den med mest minne bara för att kunna känna att jag kan ha alla appar, hur mycket bilder och filmer som helst och det räcker. Ni märker att det här med minnet är viktigt för mig. Priset är 999€.

Och sist men inte minst, kameran. Som jag valde en Canom EOS 3D som. Det är om inte den bästa så i alla fall bland de bästa av Canons kameror. Tar otroliga bilder, gör otroliga filmer och så vidare. Om den har jag inte så mycket att tillägga, men den är en dröm. Satte mig inte så djupt in i den men beroende på vilka funktioner man väljer till den kostar den mellan 3 000 och 9 000€.

Nu ser jag gärna er göra det här, om ni riktigt fick drömma, vilken utrustning skulle ni vilja ha? Och så hör jag gärna er åsikt på det här inlägget, tyckte ni det var roligt, intressant eller ganska tråkigt?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar