lördag 12 november 2016

4

Fyra ställen jag bott på
I Porkala i Kyrkslätt
Grankulla
I Brunsparken i Helsingfors
Förra sommaren sommar i Hangö

Fyra ställen jag arbetat på
Scandinavian marketing Gainer som telefonförsäljare
Praktikant på Västra Nyland och även inhopp nu under hösten
Som fotograf, mest på bröllop. Inte direkt ett ställe men lite egenföretagare väl?
Får ju lön för kolumnerna jag skriver i Kyrkslätts Nyheter så det är väl än arbetsplats.

Fyra saker jag älskar
Hundar
Havet
Familj
Vänner

Fyra platser jag besökt
Sri Lanka
Cuba
Thailand
Mexiko

Fyra saker jag älskar att äta
Chips
Räkor
Italienskt
Grillmat

Fyra saker jag älskar att dricka
Vichyvatten
Somersby och Xide cider
Smaksatt vatten
Sprite

Fyra filmer jag rekommenderar att alla ser
Harry Potter (alla åtta)
Lejonkungen
Tarzan
Hungerspelen

Fyra händelser jag aldrig glömmer
När jag träffade Vili för första gången, dagen efter att han kommit hem till Anan och Pete. Han vågade knappt komma och hälsa på mig utan gömde sig bara bakom Ana, blygheten finns det ingenting kvar av.
En tävling på MTM där Mäkelä rodde, Dani skötte GPS och att vi lyckades hitta vår boj först. Den känslan av lyckan går inte att beskriva.
Dagen då jag fick mitt körkort eller dagen då jag fick veta att jag kommit in på Soc&Kom. Jag har så att jag inte nu kommer på speciella tillfällen men jag kommer nog att minnas dessa saker, jag har ett bra minne.
Då jag körde ut Tuppen från VW center i Esbo. Valde nu att ta några händelser bara och endast positiva. Dessa är nog inte de viktigaste i mitt liv men.

Fyra saker jag är lycklig över
Att jag inte är pälsdjursallergiker
Att jag har möjlighet att studera det jag vill och känna att jag vet i vilken riktning jag vill gå.
Att jag har så fina vänner som jag kan göra så galna saker med.
Att det finns så bra personer i min omgivning som hjälper och stöder mig då jag behöver hjälp.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar