fredag 5 september 2014

Hälften lägre, samma massa?

Ridlektion igår. Måste väl bara säga att tredje misslyckade i rad. Hade väntat mig att nu ska jag ha en bra lektion med Gallis, inga vacciner inga temperaturförändringar eller så. Sedan står den att jag ska rida Vermut. Estlandshästen. Och, nej det gick inte bra. Han bara kortade sin hals hela tiden kändes det som. Och läraren sade att korta tyglarna, du har händerna i famnen, vad händer? Hästen kortar halsen mer så att jag återigen har händerna i famnen. De kändes typ som om jag hade händerna vid bettet. I allra sista galoppen och traven fick jag honom lite mer avslappnad så någonting hade jag i alla fall gjort rätt. Och Sofia som rider på timmen efter mig sade att det såg ju bra ut, men hon såg bara slutet men i alla fall. Någonting lyckades. Men jag har bara en fråga, varför har jag någon random häst varannan gång?

Första gången jag red honom, gillade honom mer då, och han var smalare och yngre då, nu är han så bred att mina ben inte går runt honom ordentligt eller jag får i alla fall inte riktigt grepp om det. 

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar